HOŞGELDİNİZZZZZEHR@

hepsüslüydüm...SÜSLÜ BLOGA HOŞGELDİNİZZZzehr@





22 Aralık 2008 Pazartesi

Bergamut Reçeli

Efendim merhabalar..İstek üzerine bu kez bir reçel tarifi ile karşınızdayım..




Meyvemizin adı bergamut.Kendisi dev, ecüş cücüş bir limona benzer, kabuğu çok kalındır.



Ege ve Akdeniz kıyı şeridinde , Adana ve Gaziantep diyarlarında bolca olur ve bu mevsimde olur..
Zaten reçel yapılan yeri de kabuğudur..Ama ne lezzettir anlatamam size..Bilenler bilir onun nefasetini ve çok güzell kokusunu..
Keşke İstanbul'da da satılsa da alsak ya da ben bizim tarafta hiç görmedim :(
Daha önceki yazımda da söz ettğim üzere bayram tatilinde İzmir Balıklıova'dan aldım bergamutlarımı..
Dedim ya kendileri dev boyutta olur diye..Yani bir dev bergamuttan iki-üç kişilik bir aileye orta boy bir kavanoz reçel çıkar :)
Gelelim yapılışına;
  • Benim üç dev bergamutum vardı;
  • Güzelce yıkadım
  • Sebze soyacağı ile incecik soydum( acı olmasın diye) Çıkan kabukları bir tupperwarein içine doldurup, dolaba kaldırdım, çay yaparken içine atmak üzere..
  • Ortadan böldüm, içini çıkardım( içini tupperwaree koyup dolaba attım, bir çay bardağı kadarını ayırdım)
  • Kabukları şeritler halinde kestikten sonra küp küp kestim
  • Mutfak terazimde tarttım, 750 gram bergamut kabuğum çıktı
  • Tencereye bergamutları koydum, üzerini örtecek kadar su ekledim ve kaynattım( beş dakika kadar)
  • Kepçeyle sudan çıkardım, azıcık bastırarak çıkardım ki reçelim acı olmasın
  • Kaynattığım suyu şişelere doldurup buzdolabına koydum( çay demlerken birer kapakçık çayın üstüne döküyorum birkaç parça kabukla beraber)
  • Kaynamış bergamutların üzerine temiz su koydum, beklemeye aldım
  • Yatana kadar iki kere suyunu değiştirdim
  • Sabah bir kez daha değiştirdim ve o suyla pişirmeye başladım( üzerini örtecek kadar su ile)
  • Yaklaşık on dakika kadar pişirdikten sonra 2 kilo 200 gram şekeri ekledim
  • Yaklaşık 25 dakika daha pişirdikten sonra
  • Bergamutun içinden çıkan( bir çay bardağı )ekşiden koydum ki şekerlenmesin diye
  • İyice soğuduktan sonra da kavanoza doldurdum
Bence mutlaka denemelisiniz, afiyet olsun :))
Bu tarif canım annem Şenel Sultan'ın tarifidir( bu arada onu çok özledim, Gaziantep'te yaşıyorlar)
Çok uzun ve sıkıcı mı yazdım acaba?