HOŞGELDİNİZZZZZEHR@

hepsüslüydüm...SÜSLÜ BLOGA HOŞGELDİNİZZZzehr@





1 Eylül 2013 Pazar

Domates Konservesi

Herkese merhaba,
Kış hazırlığına devam..Bu kez domates konservesi yaptık.Yapılışını hemen hemen herkes bilir ama ben nasıl yaptığımı yine de anlatayım..
25 Kg domatesi güzelce yıkadım,ayıkladım.
Parçalara böldüm  ve makinede çektim.(Et makinesinde çektim)
Kavanozlara doldurup yeni kapaklarla kapattım.Kapakları iyice bastırarak kapatmak çok önemli,hava almaması gerekli..
Büyük bir kazanın içine kavanozları iki sıra halinde dizdim.(Tersli yüzlü olarak.)
Üzerlerini örtecek kadar su ekledim ve odun ateşinde kaynattım.
Kaynamaya başladıktan sonra, yarım saat daha kaynatıp soğuyuncaya kadar suyun içinde beklettim.
Hepsi bu kadar,hadi bakalım sıra sizde...
Benim bahçede odun ateşinde kaynatma imkanım var ama sizin yoksa ocakta da kaynatabilirsiniz.
Sevgilerimle Zehr@