HOŞGELDİNİZZZZZEHR@

hepsüslüydüm...SÜSLÜ BLOGA HOŞGELDİNİZZZzehr@





9 Temmuz 2010 Cuma

Gül Kurusu Kolye

Dönüşüm muhteşem olacak demiştim:)))))
Yukarıda  son resimde gördüğünüz  Isparta gülü kurularını annem yapmış baharda..Tomurcuklar toplanıyor, ipe diziliyor ve gölgede kurutuluyor.Bunun yapılmasının üç amacı var;
1-Tomurcukların yeşil kısımları bebekleri kabız etmesi için kaynatılır
2-Pembe çiçekli kısımları ise ishal etmek için kaynatılır..
3-Süs amaçlı kurutuluyor..
Artık bir dördüncü neden daha var, 
4-Süslü Zehra kolye yapabilir:))..Yaşasınnn!!!Görür görmez aklıma bu fikir geldi.Kurdele nakışı yapılan kurdelelerle birleştirip bir kolye yapıverdim.Biraz bizim bahçede oyaladı beni, biraz da çamların arasında... Tam yaz kolyesi...Çeşitli  açılardan birkaç fotoğrafını çektim sizin için, bakalım beğenecek misiniz?
Güllerin içinden sevgiyle Zehr@