HOŞGELDİNİZZZZZEHR@

hepsüslüydüm...SÜSLÜ BLOGA HOŞGELDİNİZZZzehr@





5 Kasım 2008 Çarşamba

Mustafa /2


Elbette gitmeli Mustafa'ya...Ancak alttaki yazımda atladığım bir detayı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Can DÜNDAR'a tekrar teşekkür ederek, son padişah Vahdettin'le Atatürk arasındaki konuşmanın seyircilere aktarılırken YANLIŞ aktarıldığını düşünüyorum.Bu konudaki yaygın görüşe ve Nutuk'ta Atatürk'ün söylediğine göre olay şöyle gerçekleşmiştir;
Görüşme Atatürk'ün talebi üzerine gerçekleşmiştir, Atatürk'ün Samsun'a gönderilmesindeki amaç, Karadeniz Bölgesi'nin güvenliğini sağlamaktı çünkü İtilaf Devletleri Mondros Anlaşması'nın 7. maddesini işleterek, Karadeniz'i işgal etmeye hazırlanmaktaydı ve bölgede yaşayan Rumların ayaklanması söz konusuydu. Mustafa Kemal'e KAĞIT üzerinde padişah Vahdettin tarafından verilen görev bu isyanı bastırmasıdır. Ancak Mustafa Kemal'in farklı planları vardı.......(İyi ki de vardı )
Oysa ''Mustafa'' filminde Can DÜNDAR şöyle diyor;
_15 Mayıs 1919'da Vahdettin Atatürk'ü çağırıyor ve '' Paşa, şimdiye kadar devlete çok hizmet ettin. Bunların hepsi tarihe geçmiştir. Bunları unut.Asıl şimdi yapacağın hizmet hepsinden mühim olabilir. Paşa, paşa devleti kurtarabilirsin''.
Ben de diyorum ki arkadaşlarım ''Vahdettin'in vatan kurtarmak gibi bir kaygısı olsaydı bir İngiliz zırhlısına binip İtalya'nın San Remo kentine kaçmazdı..........
Umarım Can DÜNDAR bu sözleri neye dayanarak filme aldığını yakında açıklar..
Çok mu öğretmenliğim tuttu arkadaşlar? :)
Ama ben öğretmenim, yanlış bilginin telafisi olmaz diye düşünüyorum, çocuklarınızı götürünce bu detayı onlara açıklayın olur mu?